Visa sponsoroimaan eurooppalaista naisten jalkapalloa – ensimmäinen naisten oma sopimus UEFA:n historiassa

  • Ensimmäistä kertaa UEFA:ssa nähdään nimenomaan naisten jalkapallolle omistettu sponsori. Visan sponsorisopimus on solmittu vuoteen 2025 saakka.
  • Visa tukee kumppanuuden myötä UEFA:n naisten jalkapalloa kaikilla tasoilla aina ruohonjuuritasolta Naisten Mestarien liigaan.

Lontoo 5.12.2018: Visa, maailman johtavin digitaalisen maksamisen asiantuntija on julkistanut monivuotisen sopimuksen UEFA:n (Union of European Football Associations)kanssa. Visasta tulee ensimmäinen UEFA-sponsori, jonka sopimus kohdistuu nimenomaan naisten jalkapalloon, mukaillen UEFA:n myöntämiä miesten pelien sponsorisopimuksia.

Visa Europen toimitusjohtaja Charlotte Hogg:

"Elämme jännittävää aikaa naisten jalkapallon suhteen. 21 miljoonaa naista ja tyttöä Euroopassa pelaa jalkapalloa, ja me Visalla haluamme juhlia heistä jokaista. Olemme ylpeitä julkistaessamme UEFA-kumppanisopimuksemme, joka tukee ja vauhdittaa naisten jalkapallon kehitystä koko Euroopassa. Haluamme innostaa ja kannustaa tyttöjä ja nuoria naisia seuraamaan unelmiaan. Yhdessä UEFA:n kanssa haluamme nostaa naisten jalkapallon eturiviin.”

UEFA pyrkii mullistamaan perinteisen urheilusponsoroinnin mallin tukeakseen nopeasti kasvavaa naisten jalkapalloa ja luodakseen sille enemmän kaupallisia mahdollisuuksia.

Kumppanuus tukee naisten jalkapalloa kaikilla tasoilla. Sopimuksen mukaan Visa on Naisten Mestarien liigan, EM-karsintojen (UEFA Women’s EURO), alle 19-vuotiaiden ja alle 17-vuotiaiden mestaruuskisojen sekä Naisten futsalin EM-kisojen (UEFA Women’s Futsal EURO) pääkumppani vuoteen 2025 saakka. Visa on myös mukana UEFA:n jalkapallon Together #WePlayStrong markkinointikampanjassa, jonka tavoitteena on houkutella lisää tyttöjä lajin pariin.

Ennennäkemätön seitsemän vuoden sopimus heijastelee kasvavan lajin merkitystä Euroopassa, kuten myös UEFA:n Together #WePlayStrong -kampanjan menestystä.

Kumppanuuden myötä Visa auttaa vahvistamaan kampanjaa yhdessä tuotetun sisällön avulla, tavoitteena parantaa naisten jalkapallon imagoa ja tehdä jalkapallosta tyttöjen ja naisten suosituin laji Euroopassa.

Together #WePlayStrong -kampanjan Press Play -vlogit ovat keränneet lähes kahdeksan miljoonaa katselukertaa. Vlogeissa Euroopan parhaat naispelaajat kertovat arjestaan jalkapalloammattilaisina.

UEFA:n markkinointijohtaja Guy-Laurent Epstein:

"Olemme iloisia Visan kanssa solmimastamme uudenlaisesta kumppanuudesta, ja odotamme innolla yhteistyötä, jossa pääsemme kokeilemaan uusia ja kekseliäitä tapoja vauhdittaa alati kasvavan naisten jalkapallon suosiota. Yhdessä voimme tarjota ikimuistoisia hetkiä UEFA:n kaikentasoisissa naisten kisoissa, ja kumppanuuden myötä pääsemme esittelemään kunnolla jalkapallosankareitamme. Tämä toimii kannustuksena naisten jalkapallon nykyisille faneille, mutta innostaa myös uusia sukupolvia lajin pariin. Olemme iloisia, että Visa jakaa visiomme elinvoimaisesta naisten lajista – visio, joka on allekirjoitettuamme sponsorointisopimuksen askeleen lähempänä toteutumistaan."

UEFA:n naisten jalkapallon johtaja Nadine Kessler:

"Naisten pelaaminen on aina ollut tärkeää jalkapallon ja laajemman yleisön kannalta, mutta oman sponsorointisopimuksen myötä saavutamme jälleen yhden tärkeän virstanpylvään naisten jalkapallon historiassa. Naisten jalkapallo on myös kaupallisesti tärkeä laji, ja Visan sitoutuminen ja innostus todistavat siitä. Yhteistyö tällaisen brändin kanssa vahvistaa käsitystämme siitä, että naisten jalkapallo on astunut uuteen aikakauteen. Mahdollisuudet ovat rajattomat! Odotamme ylpeinä yhteistyötä Visan kanssa, jonka laaja kokemus auttaa meitä muovaamaan jännittäviä aikoja elävän lajin tulevaisuutta.”

***

Visa Inc yhtiönä

Visa Inc. (NYSE: V) on maailman johtava digitaalisen maksamisen yhtiö. Missionamme on tuoda yksilöiden, yritysten ja talouksien käyttöön innovatiivisin, luotettavin ja turvallisin maksamisen maailmanlaajuinen verkosto. Edistyksellinen ja globaali prosessointiverkostomme VisaNet tekee maksamisesta turvallista ja luotettavaa ympäri maailman, ja pystyy käsittelemään yli 65 000 tapahtumaviestiä sekunnissa. Yhtiömme päämääränä on tuottaa innovaatioita, jotka tukevat uudenlaista kaupankäyntiä millä tahansa laitteella, ja ovat siten kantava voima käteisettömän tulevaisuuden saavuttamisessa kaikille, paikasta riippumatta. Samalla kun maailma siirtyy analogisuudesta kohti digitaalisuutta, Visa soveltaa brändiämme, tuotteitamme, ihmisiä, verkostoa sekä mittakaavaa muovatakseen tulevaisuuden kaupankäyntiä.

Lisätietoa osoitteista www.visaeurope.com, Visa Vision -blogista (vision.visaeurope.com) tai Twitteristä @VisaNewsEurope.