Liiketoiminnan suojaaminen

Opi perusteet. Useimmat myyntitapahtumat käsitellään, lähetetään ja maksetaan lähes ongelmitta, mutta Visalla on kuitenkin käytössään tehokas prosessi riitojen ratkaisemiseksi.

Suojaa liiketoimintasi oikeilla tiedoilla

Riidoilla tarkoitetaan kortin liikkeellelaskijan hankkijalle tekemän maksutapahtuman arvon palautumista (kokonaan tai osittain). Yleensä  yrityspankki tekee tämän kauppiaalle. Riidat voivat koitua kalliiksi kauppiaille – voit menettää sekä maksutapahtuman määrän että siihen liittyvät kauppatavarat. Lisäksi riidat voivat aiheuttaa sisäisiä käsittelykuluja.


Riitaan vastaaminen

Anna tarkat tiedot nopeasti.

Vaihe 1: Kortinhaltija riitauttaa maksutapahtuman

Kortinhaltija ottaa yhteyttä liikkeellelaskijaan ja kyseenalaistaa maksun laskutustiliotteessaan.

Vaihe 2: Etsi tapahtuman kuitti

Hankkijasi ottaa sinuun yhteyttä saadakseen tarkan kopion tapahtumatietueesta.

Vaihe 3: Lähetä kopio hankkijallesi

Faksaa tai postita heti tarkka, luettavissa oleva kopio, jotta prosessi pysyy ajan tasalla.

Riitojen välttäminen

Tässä muutamia vinkkejä.

Haluatko lisätietoja?

Lisätietoja riitasäännöistä tai -käytännöistä saat ottamalla yhteyttä hankkijaasi/käsittelijääsi.